lördag 24 januari 2009

Jobb, fåglar och spelkonvent

Sitter för tillfället i djurhuset och har precis kommit tillbaka från lunchen...

Käkade lövbiff från Findus med potatiskroketter och örtsmör ^^ Mumma :P

Masade mig till omklädningsrummet kvart i sju imorse för att byta om och kom in till djurhuset 07:01...

Skyndade mig ner till stallet och släppte ut de stackars kaninerna på vägen, väl i stallet hade Kattis slängt in tre av sina kaniner i en av shettisboxarna och Göran hade mumsat i sig sjukt mycket av det hösilage Maria lagt upp kvällen innan...

Tjocka häst...

Det var väldigt intressant att se hur väl de nya fåglarna anpassat sig och blivit mer eller mindre accepterade ^^

Märkte dock att en av nymfparakiterna börja bli mobbad av tre andra och Klara har börjat bli en bitch igen...

Det faktum att hon egentligen är en han kommer jag aldrig acceptera så jag fortsätter kalla honom för henne ^^

Satt och googlade anmälningstider till diverse spelkonvent men uppenbarligen har konventsgeneraler runt om i samhället svårt att uppdatera sina hemsidor så att blivande deltagare kan anmäla sig i tid...

Skit...

Aja, nu ska jag städa burar ^^

Dagens ord: Hackkyckling

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, precis som våran gamla kanin mimmi då. hon levde som en transvestit i åtta år tills någon kom på att hon var en kille. haha. hon fortsatte leva som transvestit efteråt också.