tisdag 20 januari 2009

GPS, Noctum och bönsyrsor

Känns som om det var ett tag sedan jag bloggade sist...

Ringde till Garmin i veckan efter otaliga försök att låsa upp kartor till min eTrex Legend C och fick då, efter mycket om och men samt en lång diskussion med en inkompetent telefonsupportergubbe som bröt på en mycket intressant dialekt, reda på att det faktiskt ska finnas en baskarta i GPS:en från början med vägar, städer och sånt inlagt...

Ska ta ut den på en provtur i Kungsbacka så snart tillfälle ges...

Fick äntligen svar från Noctum-Mischa, mitt under datalektionen, och har nu inlett ett smärre frågebombardemang rörande allt möjligt som en stackars Djurvårdstvåa inte kan greppa helt ordentligt...

Hm...

Bästa musiken att lyssna på när man läser om Mörkrets varelser och allmänt mörka historier är det danska bandet Volbeat, med albumet Guitar Gangsters & Caddilac Blood (Nörda >_<) ^^

Jag tror också att jag lider av en ENORM hjärnskada eller något, är nämligen inne på att skaffa en bönsyrsa eller två...

Med tanke på vad jag tycker om insekter och sånt i allmänhet så förvånar jag mig själv att jag ens överväger det...

Jag skrämmer mig själv...

För övrigt går kriget mellan DV och JO lite segt såhär efter lovet men vi lovar att det ska bli ändring ;)

Har ett antal saker inplanerade inom en snar framtid så att bönderna behöver inte oroa sig ^^

Dagens ord: Tjernobyl

Inga kommentarer: